A szélsőjobbos irodalomtörténész, Takaró Mihály kormánylapban próbálta megmagyarázni a bizonyítványt a fideszes NAT-ról. Nem sikerült neki.
"Az iskola nem a gyermekek igényeit kielégítő intézmény, hanem az a feladata, hogy átörökítse a nemzeti kultúrát."
Mondta a lovagkeresztes Orbán-bérenc. Kérdés, hogy hogyan örökíti át a kultúrát, ha nem szolgálja a gyerekek javát, illetve nem kelti fel az érdeklődésüket.
Azt meg, hogy mi a nemzeti, úgyis fönt döntik el diktatórikusan.
Valószínűleg ezért gondolhatták úgy a Orbánék, hogy ő lesz a legmegfelelőbb ember a Nemzeti alaptanterv kidolgozására. Hát ha ideológiailag elfogult, idejétmúlt alaptantervet szerettek volna, akkor igazuk volt.
Neki köszönhetően az alaptanterv most már nem túl liberális, hanem túl nacionalista.
Ezzel kapcsolatos örömének az interjúban is hangot adott.
Az irodalmi kánon legfontosabb újítása, hogy a városi, liberális polgári irodalom kiegészül a nemzeti konzervatív polgári irodalommal.
Nem érti, miért érik támadások az új NAT-ot, pedig ha kitekintene a saját begyöpösödött világképéből, akkor esetleg láthatná.
A szerzők megítélési alapja csakis az életmű és az érték lehet, ebbe pedig nem fér bele az a világnézeti harc, amit ma sokan szakmai álarcban próbálnak folytatni a NAT ellen.
De mit tehetnénk, amikor ez az egyébként világnézetileg szélsőségesen konzervatív alaptanterv szakmailag is rossz?
Mondjuk, hogy egy íróra, akit eddig 20 órában tanítottunk, most csak 10 órát szánunk.
Eszerint vagy kapkodva besűrítik a tananyagot abba a 10 órába, és még jobban terhelik a gyereket, vagy csak felszínes információátadásra marad idő.
Soha ekkora nem volt még a pedagógusok szabadsága, mint amennyit most biztosít a tanterv.
Ez úgy ahogy van hazugság.
Kisebb a szabadon felhasználható órák száma. A hatalmas tananyag miatt idő híján egyáltalán nem kapnak szabad kezet a pedagógusok.
Személyiségfejlesztésről, érzelmi fejlesztésről van szó, nem csak ismeretátadásról.
Vagy mondhatnánk úgy is, hogy a kormánypárt ideológiai szemfényvesztésére vevő célközönséget szeretnének kinevelni.
De a valódi érték, ami tegnap is igaz volt, ma is az és holnap is igaz lesz, az bizony örökre érték marad.
Ehhez képest a Fidesz-kormány és az oktatásra ráállított felügyelőik láthatólag csak azzal foglalkoznak, hogy mi volt érték tegnap, illetve a Horthy-korszakban.
Ja, azzal is, ami ma érték nekik: a lopás és a hatalom.
(Via.)